tirsdag, november 28, 2006

Plakaten min

Jeg valgte å bruke et litt mørkt tema på min plakat. Plakaten skal være litt ”kald”, og definere litt av det arktiske været vi har her på denne årstiden. Budskapet med plakaten er å fremheve krabben, og påpeke at den har mye med Polar Spectacle å gjøre.
Målgruppen vi har valgt er ”alle”, det vil si fra liten til stor, om du så er 6 eller 96 år. Jeg har prøvd å nå denne målgruppen ved å bruke dette bildet, som kan gjenkjennes og fascinere av alle.

Det første jeg tenkte når jeg ville lage plakaten var at jeg skulle ha et kaldt og arktisk motiv. Men jeg fikk ikke tatt noen bra bilder med slike motiv, så jeg endte opp med et mørkt bilde av havnen, noe som jeg for øvrig synes var fint.
Bakgrunnsfargen kom jeg fram til etter å ha eksperimentert litt med forskjellige farger, og kom fram til den tilslutt. Fargen er en gradient som har hvitt i smørøyet og går utover til svart i kantene. Den syntes jeg ble veldig fin.

Iløpet av perioden som vi har jobbet med dette har jeg vinglet mye fram og tilbake. Jeg startet med en lilla bakgrunnsfarge, noe jeg fort fant ut at ikke var fin. Alt arbeid ble gjort i InDesign.

I gruppa har vi prøvd å snakke med hverandre om arbeidet fårt, men vi burde kanskje ha snakket litt mer underveis.

Jeg synes plakaten ble fin. Noe jeg kunne gjort annerledes var å ikke forandre skriftfargen og hatt en litt annen (fetere) typografi. Det ser jeg i ettertid. I gruppa kunne vi som sagt snakket litt mer sammen underveis og samarbeidet litt mer.
Men alt i alt er jeg fornøyd med mitt arbeid, og den ferdige plakaten.